![]() |
Maszyny z soczystozielonymi ogonami zdecydowanie dominują na lotnisku w Rydze |
Największym miastem Łotwy jest licząca kilkaset tysięcy mieszkańców (według niektórych źródeł ok. 1 miliona) Ryga. Kolejne miasto na liście, Dyneburg, nie liczy nawet stu tysięcy, a odległości w całym kraju są bez problemu do pokonania samochodem czy autobusem. Z tego powodu airBaltic musiało kreatywniej stworzyć dla siebie zaplecze zapewniające dopływ pasażerów. Określanie się jako narodowa, "domowa" linia wszystkich trzech krajów (Łotwy, Estonii i Litwy) zdecydowanie zwiększa potencjał nie tylko jeśli chodzi o pasażerów wylatujących z regionu, ale również dla tych, którzy chcą go odwiedzić i przemieszczać się wewnątrz niego.
Mechanizmów, na których airBaltic opiera swój sukces, jest o wiele więcej, w tym m.in. unikatowa siatka połączeń, niższe koszty pracy niż w Europie Zachodniej czy wykorzystywanie ultranowoczesnych Airbusów A220-300.
![]() |
Widok na skrzydło A220-300 w barwach airBaltic |
Rząd Litwy jeszcze niedawno głośno żałował dopuszczenia do upadku Air Lituanica (i poprzedników), co ich zdaniem zaważyło o nieprzyznaniu wielu kontraktów i mniejszej liczbie inwestycji zagranicznych na Litwie.
Podobnie prezes Vietnam Airlines zaznacza w niemal każdym swoim wywiadzie, że zadaniem jego linii jest ułatwianie ludziom podróżowania do i z Wietnamu, co ma mieć bezpośredni wpływ na turystykę i gospodarkę tego kraju. I choć tabelka w Excelu świeci się na czerwono, w globalnym rozrachunku działalność linii jest zyskowna dla kraju.
![]() |
Czy obserwujemy powstawanie silnej konkurencji w regionie dla LOTu? |
Czy Waszym zdaniem airBaltic znajdzie dla siebie miejsce na rynku pośród potężnych graczy jak Lufthansa Group czy Air France/KLM?
AirBaltic has very attractive prices ex-Russia - I am judging buy the number of friends who chose it instead of Aeroflot/LOT/Lufthansa
OdpowiedzUsuń